sponsorlu reklam Admatic -sponsor

10.Sınıf Edebiyat Kitap Cevapları Sayfa 119-120 Beşgen Yayınları

 10.SINIF  EDEBİYAT KİTAP CEVAPLARI BEŞGEN YAYINCILIK, 10. Sınıf EDEBİYAT KİTAP CEVAPLARI, 10.SINIF  TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI KİTAP CEVAPLARI, KİTAP CEVAPLARI, 2024, 2025, 2026,


derskonum.com'un  ,değerli akademisyen-öğretmen-öğrenci-edebiyat sever takipçileri.

 

Derskonum.com ailesi,  olarak her dönem olduğu gibi yeni dönemde de sizler için kitap cevapları, konu anlatımı, pdf ders notları ile her zaman yanınızdayız..

 

 Bu sayfamızda siz değerli takipçilerimiz için 10.SINIF  Türk Dili ve Edebiyatı Kitap Cevapları Sayfa 119-120 BEŞGEN Yayıncılık 2024  üzerine bir paylaşım yapacağız. 

 

İyi çalışmalar..

doğru konumderskonum

 

destek olmak için lütfen LİNK paylaşınız

 

CEVAPLAR AŞAĞIDA

 

Sizde eğer bize ve tüm eğitim camiasına yardımcı olmak adına hazırladığınız yazılıları-notları-soruları-videoları paylaşmak isterseniz mail adresinden bize ulaşabilirsiniz.

 

İyi çalışmalar..

doğru konum= derskonum


destek olmak için lütfen paylaşınız

DİĞER TÜM  SAYFALARIN CEVAPLARI İÇİN TIKLAAAAAAA

 

10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Beşgen Yayınları Sayfa 119

Soru: • Kanaatkâr olmakla ilgili ayetleri, hadisleri, özlü sözleri ve atasözlerini genel ağdan ve kaynaklardan araştırınız. Bunları sınıfınıza getirip arkadaşlarınıza okuyunuz. Düşüncelerinizi belirtiniz.

  • Cevap:

Ayet: “Eli boynuna bağlıymış gibi cimri olma! Elini büsbütün açıp israfa da kaçma!” [İsrâ sûresi (17), 29]

Hadis: “Gerçek zenginlik, mal çokluğu değil, gönül tokluğudur.”

Özlü Söz: Yeryüzünde bütün ızdıraplar, aza kanaat etmemekten doğar. Firdevsi

Atasözü: Kanaat gibi devlet olmaz.

10. Sınıf Beşgen Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 119

.


10. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Cevapları Beşgen Yayınları Sayfa 120

Metin ve Türle İlgili Açıklamalar

Okuduğunuz gazelde şair, aşkın sonsuzluğu, dünyadan el ayak çekme, Allah dışında kimseye minnet etmeme, kanaatkâr olma, Allah’ın lütfunu dileme, her şeye aşk gözüyle bakma gibi mutasavvıf şairlerin ele aldığı konulara değinmiştir.
Gazeller işlenen konulara göre şöyle sınıflandırılır:

Âşıkane gazel: Aşkı, sevgiyi konu edinen gazellerdir. Lirik bir anlatımı vardır. Fuzulî bu tür gazeller yazmıştır.
Rindane gazel: Dünyaya ve hayata aldırış etmemeyi, yaşamaktan zevk almayı konu edinen gazellerdir. Bâkî bu tür gazeller yazmıştır.
Şûhâne gazel: Aşkın zevklerini şuh bir tavırla konu edinen gazellerdir. Nedim bu tür gazeller yazmıştır.
Hikemî gazel: Düşünceye dayalı konuları ele alan gazellerdir. Nâbî bu tür gazeller yazmıştır.

Soru: 1) Okuduğunuz metindeki “Bâkî kalur sahîfe-i âlemde adumuz” dizesindeki altı çizili kelimelerin anlamını dizenin bağlamından tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlüklerden kontrol ediniz.

  • Cevap:

kalur: kalır

adumuz: adımız

Soru: 2) Şiirin makta beytinde “Bâkî” kelimesi aynı zamanda şairin de mahlasıdır. Bu kelimedeki edebî sanat nedir? Açıklayınız.

  • Cevap: Bâkî kelimesinde tevriye vardır. Hem şairin mahlasıdır hem de sonsuza dek anlamında kullanılır.

Soru: 3) Mahlasta edebî sanat kullanılmasını şairin edebî yönü açısından değerlendiriniz.

  • Cevap: Mahlasta edebî sanat kullanımı şairin sanatçı yönünün çok güçlü olduğunu gösterir.

Soru: 4) Okuduğunuz gazelin söyleyicisini tespit ediniz.

  • Cevap: Söyleyici mutasavvıf bir şairin ağzından 1. çoğul şahısla şiiri söylemiştir.

Soru: 5) Bu gazel ile Fuzulî’nin gazelini söyleyici açısından karşılaştırınız.

  • Cevap: Fuzulî 1. tekil şahıs kullanırken Bâkî 1. çoğul şahıs kullanmıştır. Fuzulî’de beşeri aşk acısı çeken bir açık söyleyici kullanılmışken Bâkî mutasavvıf bir şair söyleyici ile ilahi aşkı konu alır.

Soru: 6) Şiirdeki açık ve örtük iletilere örnek gösteriniz.

  • Cevap: Şairin Allah’a tevekkül (güven) etmesi ve dünyanın zenginliklerine sırtını dönmesi, dünyanın geçici olduğunu, ancak Allah’a güvenmenin ve itibarın kalıcı olduğunu vurgulaması açık iletilerdir. Şair, maddi zenginlik ve iktidarın gelip geçici olduğunu, gerçek değerin maneviyatta ve Allah’a olan bağlılıkta olduğunu, manevi bir yaşamın daha yüce olduğunu ima etmesi örtük iletidir.

Soru: 7) Şiirin ilk beytinde söyleyici, kimi padişah olarak belirtmiştir? Niçin

  • Cevap: Söyleyici ferman-ı aşk ifadesiyle fermanın sahibinin aşk olduğunu yani aşkın padişah olduğunu söylüyor. Ancak şiirin genelinde de ilahi aşk anlatıldığı için gerçek aşkın Allah’a duyulduğunu örtük olarak anlatmaktadır.

10. Sınıf Beşgen Yayınları Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabı Sayfa 120 



DİĞER TÜM  SAYFALARIN CEVAPLARI İÇİN TIKLAAAAAAA

10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Cevapları Beşgen Yayıncılık.png
10. Sınıf Edebiyat Ders Kitabı Cevapları Beşgen Yayıncılık


DİĞER TÜM  SAYFALARIN CEVAPLARI İÇİN TIKLAAAAAAA

10.sinif-edebiyat-ders-kitabi-cevaplari-sayfa-119-120-besgen-yayincilik

10.SINIF EDEBİYAT KİTAP CEVAPLARI BEŞGEN YAYINCILIK,KİTAP CEVAPLARI,10. Sınıf EDEBİYAT KİTAP CEVAPLARI SAYFA ,10.SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI KİTAP CEVAPLARI, 10.sinif-edebiyat-ders-kitabi-cevaplari-besgen-yayincilik

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

sponsor reklamı

SPONSOR REKLAMI

derskonumesnk