AHMET HAŞİM EDEBİ FİKRİ YÖNÜ KİŞİLİĞİ SANATI ESERLERİ, AHMET HAŞİM EDEBİ KİŞİLİĞİ SANAT ANLAYIŞI ESERLERİ, ŞAİR VE YAZAR, AHMET HAŞİM KİMDİR ESERLERİ HAYATI,
AHMET HAŞİM(1884-1933)
- *Fecr-i Âti topluluğunun
en güçlü şairidir. - *Şiirlerinde musiki de vardır.
- *Empresyonizm ve sembolizmin
etkisiyle şiirler yazar . - *Ona göre
şiir , anlamın ve ahenginuyumundan doğar . - *Ahenk kavramına
büyük önemverir . - *
Sanatçıya göregerçek şiir , nesre çevrilmesimümkün olmayanbir şiirdir . - *Aruz ölçüsüyle
yazan şair ,Arapça ve Farsça sözcüklere de bolcayer verir . - *Haşim, anlamca kapalı
olan şiirleri sever . - *Serbest müstezata
ilgi duyar. Haşim’e göreşiirlerde “açıklık” ve “fikir” gereksizdir.Şiir , anlamınıokuyucudan almalıdır.Okuyucu kendigücü oranındayorum yapmalıdır. - *”Piyâle” Haşim’in olgunluk
dönemi şiirlerini kapsamaktadır . - *Bu
dönemde hayat vekadın karşısında kendisini yalnızlık içinde bulansanatçının ruh yansımaları vardır. - *Ahmet Haşim, hece ölçüsünü musiki açısından yeterli görmez, serbest müstezatı
Servet -i Fünûnculardandaha rahat kullanır . - Ahmet Haşim hece ölçüsünü hiç kullanmamıştır. Hatta bu ölçüyü “Köylü Vezni” olarak nitelemiştir.
- *
Şiirlerinde tasvireyer verensanatçı sıfatları da çokkullanır . - *Sembolizmin ahenk ve anlam kapalılığı ilkesinden; empresyonizmin
izlenimlerinden yararlanır . - *
Sanatçı , toplumsal sorunlara ilgisizdir. Şiirlerinin konusunu hüzün, yalnızlık, ölüm, aşk gibi bireysel konular oluşturur. - *Haşim’e göre şiir, musiki ile söz arasında; fakat sözden çok musikiye yakın bir dildir. Şiirlerin, açık ve anlaşılır olmasına karşıdır. Haşim; sarı, kırmızı, siyah renkleri kullanır.
- *Şiirlerinde duygusallığa anlam kargaşalığına önem veren sanatçı nesirlerinde açık, yalın, anlaşılır bir üslupla karşımıza çıkar. Sanatçının fıkraları, edebi tenkitleri, gezi yazıları vardır. Ayrıca nesirlerinde sosyal konulara da ağırlık verir.
![](https://1.bp.blogspot.com/-gWdZq2m9wBc/UWNK_tAcDRI/AAAAAAAAEKA/CYCmuVggdlk/s320/page_ahmet-hasim-esnemek_771607695.jpg)
ESERLERİ
ŞİİRLER: Göl Saatleri (1921)
Piyale (1926)
FIKRA VE SOHBET:
Bize Göre (1926)
Gurabahane-i Laklakan (1928)
GEZİ:
Frankfurt Seyahatnamesi (1933)