sponsorlu reklam Admatic -sponsor

11.Sınıf Türk Edebiyatı 2.Dönem ORTAK Yazılı Soruları ve Cevapları

11.Sınıf Türk Edebiyatı 2.Dönem ORTAK Yazılı Soruları ve Cevapları

11.Sınıf Türk Edebiyatı  2.Dönem 3.Yazılı Soruları ve Cevapları

Türk edebiyatı yazılı sınavlarını paylaşmaya devam ediyoruz. 11.Sınıf Türk edebiyatı 2.dönem 3.yazılı soru ve cevaplarını aşağıdan takip edebilirsiniz. Türk edebiyatı dersi 2.dönem 3.yazılı soru ve cevaplarını sitemizde paylaşmaya devam edeceğiz.

1-Milli Edebiyat Şiiri ile Fecr-i Ati şiirini  ses-ahenk, tema, dil-anlatım ve yapı özellikleri bakımından karşılaştırınız. (20 P.)


Ses ve Ahenk
Tema
Dil ve Anlatım
Yapı
Fecr-i Ati Şiiri





Milli Edebiyat Şiiri





2-Aşağıda belirtilen yargılarda hangi edebi dönemimizin özelliğidir, yazınız (10 P.)
a)Divan şiirindeki “parça güzelliği” terk edilmiş  bütün güzelliği” ön plana çıkmıştır. ………………….…..…
b)Sanatçılar ağır ve süslü bir dil kullanmış şiirde “sanat sanat içindir” ilkesine bağlı kalmışlardır………….….
c)Şairler “Sanat şahsi bir muhteremdir” ilkesinden hareketle şiirler yazmışlardır. ……………………………..
d)Şairler şiirlerini sade dille ve hece ölçüsüyle yazmalıdır………………………………………………………
             “ HASTA BİR TELDE HASTA NAĞME”     Tahsin Nahit 
              Sen ki feyfa-i bînasibimde                              feyfa-i bînasib: nasipsiz çöl
              Bir küçük nûr-ı rahm u şefkatsin                  nûr-ı rahm u şefkat:merhamet ve şefkat ışığı
              Dinle ruhumdan akseden bu tanin                akseden: yansıyan      tanin :tınlayış
              Hasta bir telde hasta bir nağme             
3- Yukarıdaki dörtlükte şair hangi duygular içindedir? ( 10 P.)   
        
4- Yukarıdaki dörtlüğün son iki mısrasındaki söz sanatını gösteriniz. (10 P.)
    “Bu akımdaki sanatçı edebiyat dilindeki alışılmış ve kalıplaşmış birtakım kelimeleri kullanmak yerine olayları, duyguları ve düşleri günlük konuşma diliyle anlatmayı daha üstün tutmuştur. İnsanın duygularını, düş gücünü hayata geçirmesini ve insanı düzeltmenin toplumu düzeltmekle olabileceğini savunur. Bu akım içtendir,doğaldır,kalıba girmek istemeyenleri etkileyecek bir sanat akımıdır.”
 5- Yukarıdaki paragrafta hangi edebî akım anlatılmaktadır? (10 P.) …………………………..
6- Aşağıdaki üç şiirin temsil ettikleri anlayış (saf şiir, milliyetçi şiir, manzum hikaye) bakımından hangi anlayışta yazıldıklarını açıklayınız.? (15 P.)

Şimdi anlat bakayım neydi senin hastalığın
Nezle oldum sanırım, çünkü bu kış pek salgın.
Mehmet Ağanın evi akmış, onu aktarmak için
Dama çıktım, soğuk aldım, oluyor  on beş gün
Ne işin var damlarda a sersem desene
İhtiyarlık mı nedir, şaşkınım oğlum bu sene
Hadi aktarmayayım, kim getirir ekmeğimi
Oturup kör gibi namerde el açmak iyi mi?


Akşam yine akşam, yine akşam
Bir sırma kemerdir suya baksam
Akşam, yine akşam, yine akşam
Göllerde bu dem, bir kamış olsam 



   
Uyu yavrum, yine şimsek çakıyor,
Şehit baban gelmiş bize bakıyor
Yarasından kızıl kanlar akıyor
Bu yarayı dur bağlayım ninni!
Sen ağlama ben ağlayım ninni!
7- Fikir akımlarının başarısızlık nedenlerini yazınız. (10 P.)

8- Fecr-i Ati şiiri ile Servet-i Fünun şiirinin birbirine benzeyen ve birbirinden ayrılan yönlerini yazınız(10 P.)

9- Milli Edebiyat Dönemi metinlerinin dil anlatım özellikleri ve teması hakkında bilgi veriniz. (5 P.)

CEVAP ANAHTARI

1-Milli Edebiyat Şiiri ile Fecr-i Ati şiirini  ses-ahenk, tema, dil-anlatım ve yapı özellikleri bakımından karşılaştırınız. (20 P.)


Ses ve Ahenk
Tema
Dil ve Anlatım
Yapı
Fecr-i Ati Şiiri

Aruz ölçüsü ve sanatlı söyleyiş
Bireysel konular ele alınmış
Ağır, sanatlı söyleyiş hakim
Divan şiiri nazım biçimi ve birimi
Milli Edebiyat Şiiri

Hece Ölçüsü ve Halk söyleyişleri
Toplumsal konular ve milliyetçilik düşüncesi
Sade ve anlaşılır bir dil
Halk şiiri ve Batı Edebiyatı örnek alınır.
2-Aşağıda belirtilen yargılarda hangi edebi dönemimizin özelliğidir, yazınız (10 P.)
a)Divan şiirindeki “parça güzelliği” terk edilmiş  bütün güzelliği” ön plana çıkmıştır.Tanzimat Edeb. I. Dönem
b)Şairler şiirlerini sade dille ve hece ölçüsüyle yazmalıdır…………………………       Milli Edebiyat Dönemi
c)Sanatçılar ağır ve süslü bir dil kullanmış şiirde “sanat sanat içindir” ilkesine bağlı kalmışlardır. Servet-i Fünun Edebiyatı Dönemi
d)Şairler “Sanat şahsi bir muhteremdir” ilkesinden hareketle şiirler yazmışlardır. Fecr-i Ati Edebiyatı Dönemi
3- Karamsardır,,hastadır.Fakat onun için küçük bir umut ışığı vardır.O umut ışığı ona şefkat ve merhamet hissi vermektedir.Bu ışık sevdiği olabilir.Ruhundan yansıyan bu tınlayışı da (şiirini de ) hasta telde hasta bir nağmeye benzetmektedir. 10
4- Ruhundan akseden  tınlayışı hasta telde hasta bir nağmeye benzetmektedir.  10
5- Romantizm 10
6- 1.manzum hikaye     2.saf şiir   3.milliyetçi şiir                   15
7- Fikir akımlarına halk desteğinin sağlanamaması.  10
Geniş halk kitlelerine indirgenememesi
Fikirlerin birbirine karşı atılmış olması
Dış baskıların artması
İç değişmeler, isyanlar ve bağımsızlık hareketleri
8- Şiiri aşk ve doğa temalarının işlenmesi, sembolizm ve parnasizm akımlarından etkilenmeleri, yapı tema ve söyleyiş arasında sıkı bir ilişki kurmaları, aruz ölçüsünü kullanmaları ve ağır dille yazılmaları bakımından benzerlik gösterir.
Ayrıldıkları yön ise fecr-i aticilerin bir nebze de olsa halka yüzlerini dönmeleridir. 10
9- Milli edebiyat döneminde sade bir dil kullanılmıştır. Tema olarak millilik, milliyetçilik, vatan ,millet temaları işlenir. 5

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski

sponsor reklamı

SPONSOR REKLAMI

derskonumesnk